ktoś posiada do najbardziej aktualnej karty charakterystyki?
tak....przecież dałem taką kartę strona 86 ---- > polskie nowe karty MSDS pochodzą z oficjalnej strony Statoil ( główny serwer) http://www.msds.dk/ ---- > http://www.msds.dk/statoil/Poland/Automotive/ ( polski statoil nie ma jeszcze powiazania ze statoil com. i są tam na statoil.pl STARE nie aktualne karty :? to oficjalne info ze Staoil Polska - Pani Agnieszka Nytko poinformowała mnie, że istnienie starych karty na stronie statoil.pl wynika z faktu że w chwili obecnej firma ma jeszcze brak przekierunkowania ze strony statoil.com - w nabliższym czasie zostanie to dopracowane a widoczne karty będą wtedy aktualizowane, pracują nad tym...)
Jeśli ktoś z WAS ma watpliwości to + 48 12 415 70 00 - dział wspracia (Pani Agnieszka Nytko).
Statoil Poland Sp. z o.o.
Dział Olejów i Smarów
31-476 Kraków, ul. Lublańska 38
tel.: 012 415 70 00; fax: 012 415 71 00
Statoil Poland Spólka z o.o.
ul.Puławska 86
02-603 Warszawa
masz stronę http://www.statoillubricants.com/mar...tive-motor-oil --- > wybierasz dalej "Private cars and light goods vehicles" i konkretny ole czyli LazerWay LL 5W-30 Wybierasz sobie --- > Product data sheet lub Safety data sheet i masz karty.
Witam. Mam problem z turbiną. Podczas jazdy (zazwyczaj dzieje się to po przejechaniu ok. 100km) nagle wylacza się turbina. Powyzej 1800 obrotów/s na piątce następuje nagle odczuwalny spadek mocy. Gdy wyłącze i odpale samochod na nowo, wszystko wraca do normy, lecz problem sie powtarza coraz czesciej.
Od mechanika uslyszalem o jakiejs "puszce" w turbinie, ktora sie zacina i w 80% to jest wlasnie usterką. Powiedziano mi ze nalezaloby przeczyscic turbine. Pojechalem, przeczyscilem, zaplacilem, nic to nie dalo. Slyszalem jeszcze o jakims zaworze N75. Co o tym sądzicie?
Niektorzy pisali o problemach przy 130km/h i wlaczajacym sie trybem awaryjnym. To u mnie nie wystepuje.. Proszę o pomoc.
cześć. puszka, inaczej grucha steruje wychyleniem kierownicy w turbawce. jak jest nieszczelna, to różne cuda się robią. jak przyspieszasz to przeładowuje, jak jedziesz spokojnie to niedoładowuje. ile zapłaciłeś za czyszczenie i co było robione? zawór n75 to 1 z tych 2, co są przy podszybiu, wchodzi/wychodzi z nich kilka rurek/przewodów podciśnienia. jeżeli grucha jest nieszczelna/przerdzewiała, to może tam nalecieć trochę syfu i problem gotowy. czy próbowałeś na 3 i 4b przegonić auto ponad 4k rpm? nic się nie dzieje? bo przy notlaufie to na 5b norma. najlepiej by było zrobić logi dynamiczne i pokazać specom od programów, będzie jasno i przejżyście co boli twoje auto.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Witam.
Posprawdzaj, tz możesz powymieniać kilka przewodów podciśnieniowych idących od zaworku do turbiny/gruszki u mnie to było przyczyna..Z tym, że auto przechodziło w tryb awaryjny po przekroczeniu 3 tys obr. Do tego wymieniłem gruszkę była całkiem przepruchniała.. A teraz problem znowu się powtarza, tylko są inne objawy, tz na 5b nim dojdę do 150km/h załącza się w tryb awaryjny, po ponownym odpaleniu i przegonieniu auta na 4 do 160 i wrzuceniu 5 ciągnie do 200 bez problemu.. a i w tym przypadku po przejściu w tryb awaryjny nie słychać turbo, ale auto coś tam ciągnie do 150 da radePrzy wcześniejszym problemie skodka ciągnęła tylko do 120 i słychać było turbawke, ale co z tego skoro maluchem by mnie każdy objechał :evil: Dodam też że wtedy i teraz mam taki sam kod błędu przeładowanie na turbinie..
cpt-diablo, turbina przestaje chodzić po wyłączeniu silnika, a wirnik i tak kręci się jeszcze przez kilka chwil jak nie dłużej :idea:
więc nie rozumiem pojęcia nie działa turbina :lol:
jeśli już to nie daje odpowiedniego ciśnienia
Turbina jest napędzana spalinami. Wraz ze wzrostem obrotów, mocnym przyciśnięciem gazu itp. jest więcej spalin i turbina się szybciej kręci. W turbinie są łopatki (zmienna geometria) odpowiadają one za stosunek ilości spalin, które idą na wirnik do tych, które idą bezpośrednio do wydechu. Jak ta zmienna geometria nie działa poprawnie to następuje taka sytuacja, że ty dajesz buta, robi się dużo spalin, rośnie ciśnienie które turbina podaje. Komputer mówi, że chce mieć takie, a takie ciśnienie, ale jak geometria nie działa poprawnie to nie jest w stanie zmienić ilości spalin, które idą na wirnik i idzie ich tam za dużo. Komputer wykrywa przeładowanie i przechodzi do trybu awaryjnego, aby nie nastąpiło uszkodzenie silnika. W trybie awaryjny podawana jest mniejsza dawka paliwa i dlatego auto jedzie powoli. To tak najprościej jak można wytłumaczyć
Dobrze jest tak jak Tony065 pisał, zrobić logi dynamiczne, bo tak to jest trochę wróżenie z fusów.
Mogą być takie rzeczy jak: zapieczone łopatki, uszkodzona gruszka przy turbinie, uszkodzone węże podciśnienia, uszkodzony N75, uszkodzony przepływomierz i pewnie coś by się jeszcze znalazło
Mówisz, że Ci wyczyścili, na czym to czyszczenie polegało? Zakładając, że zostało wykonane poprawnie to jak masz chwilę to możesz spróbować taką rzecz zrobić. Zamienić zawór N75 z zaworem do egr (nie pamiętam w tym momencie jaki ma numerek
Tutaj na szybko znalazłem zdjęcie, żebyś wiedział, który to:
Zawór do Egr to jest ten na lewo od N75. Przełóż po prostu wężyki. To są takie same zawory tylko do Egr jest troszkę wolniejszy. Jak po przełożeniu nie będziesz łapał not laufów to masz winowajcę, jak nie to trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej
Jeśli się okaże, że to N75 to możesz go jeszcze spróbować reanimować
Wiec tak. Generalnie czyszczenie było u znajomego wiec mysle ze bylo zrobione dokladnie. Zajelo to caly dzien. Poza tym z tego co mi powiedziano to przeczyszczono puszke i cała turbine. Moje pierwsze odczucie to było nieznacznie więcej mocy. Np na 2gim biegu przy docisnieciu gazu mial wiecej mocy.
Abstinent - turbina niewatpliwie nadal chodzi ale nie daje mocy. Głównie boje sie o to ze efekt z wylaczajaca sie turbiną podczas jazdy bedzie podobny do wylaczenia jej niezwlocznie po jezdzie.
Tony065 Odnosnie logow. To mam to zrobic w momencie gdy wlasnie wylaczy mi sie turbina czy to bez znaczenia? Mam zajechac tak poprostu na serwis czy w momencie tego problemu?
Karql Myśle, że lopatki nie sa zapieczone bo podczas czyszczenia chybaby to zauwazono.
cpt-diablo, logi podczas jazdy robisz obojętnie kiedy
było by fajnie jak by akurat złapał błąd
może gruszka źle wyregulowana jest :?:
no i poszukaj kogoś na podmianę przepływki, może to ona szwankuje
Komentarz